5. Brandovanie reklamných predmetov je nenahraditeľnou cestou k úspechu.
22Dec2016

5. Brandovanie reklamných predmetov je nenahraditeľnou cestou k úspechu.

V súčasnosti je trh veľmi presýtený reklamou, ktorá nám predstavuje dokonalé firmy s dokonalými produktmi, ktoré sa neraz svojou dokonalosťou súťaživo predbiehajú s cieľom zaujať pozornosť zákazníkov či partnerov. Objavuje sa už takmer všade, čo spôsobuje, že ju začínajme prehliadať. Jednou z možností, akou sa môžu spoločnosti nenásilne a efektívne prezentovať sú reklamné predmety, ktoré môžu byť veľmi nápadité v závislosti od požiadaviek klienta. Drvivá väčšina z nás sa s nimi už stretla, máme ich doma a občas ich aj používame a tým šírime danú značku vo svojom okolí, pričom si to možno ani neuvedomujeme.

 

Čo sú reklamné predmety?

Aj napriek tomu, že sa s nimi dennodenne stretáme, ich presnú definíciu v legislatíve nenájdeme, avšak zo Zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov môžeme povedať, že ide o vecné predmety, ktoré prezentujú činnosť podnikateľa . Ide o trvácnu a veľmi často využívanú prezentáciu spoločnosti, vďaka ktorej vás má klient či partner mnohokrát "na očiach" tým, že sa mu predmet opätovne vracia do rúk.

Prečo by ste mali využívať reklamné predmety?

-Pretože každý miluje darčeky! Navyše darovaním reklamných predmetov dostávajú klienti či partneri viac, ako od vás očakávajú, čo slúži ako pridaná hodnota a okrem toho ich používaním šíria vaše meno. Výhodnejšie je, samozrejme, investovať do reklamných predmetov s dlhšou životnosťou, ktoré disponujú praktickým využitím, vďaka čomu môžu dlhšie časové obdobie prezentovať spoločnosť, alebo môžu slúžiť ako pestrý doplnok do kancelárie, auta, či domu.

-Pretože zvyšujú zapamätateľnosť. Podľa výsledkov zrealizovaných výskumov reklamnej asociácie GWW z Nemecka si takmer viac ako polovica ľudí zapamätá názov spoločnosti či loga vďaka darovaným reklamným predmetom, než vďaka reklame, ktorú vidia na iných komunikačných nosičoch.

-Pretože poskytujú množstvo ďalších výhod. Motivujú zákazníkov ku kúpe a tým zvyšujú predajnosť, pomáhajú zlepšovať vzťahy a budovať lojalitu, budujú firemnú identitu, šíria dobré meno, motivujú zamestnancov, pripomínajú výročia spoločnosti, pomáhajú rozpoznať a odlíšiť spoločnosť
od konkurencie a v neposlednom rade vyjadrujú vďačnosť.

 Po prečítaní týchto dôvodov by sme si mali položiť nasledujúcu otázku: "Existuje nejaká iná forma reklamy, ktorá by dokázala v takejto miere reklamné predmety nahradiť?"

 

Ak ste sa napokon rozhodli využívať tento spôsob reklamy, mali by ste vedieť na čo si dať pozor pri výbere reklamných predmetov:

-Cena. Každá spoločnosť by si mala vedieť stanoviť, koľko finančných prostriedkov si môže dovoliť zainvestovať do reklamných predmetov.

-Cieľová skupina. Pri výbere reklamných predmetov by ste si mali zvoliť cieľovú skupinu, pre ktorú bude reklamný predmet určený v závislosti od účelu - zvýšenie predaja, odmeňovanie atď. (Ak si neviete rady, stavte na písacie potreby, predmety do kancelárie, dáždniky alebo darčeky pre domácnosť, ktoré potešia každého a hodia sa pre všetky typy podnikania).

-Predmet podnikania. Ak sa dá, je vhodné vybrať si špecifický reklamný predmet, ktorý bude ladiť aj s vlastným podnikaním (napr. spoločnosť zaoberajúca sa službami v oblasti IT poskytne USB).

-Kvalita samotných predmetov. Dôraz by ste mali klásť aj na samotnú kvalitu reklamných predmetov, ktoré klientom či partnerom poskytujete. Nekvalitné reklamné predmety si totiž môžu automaticky spájať aj s nekvalitou vašich produktov, služieb.

-Priestor reklamného predmetu. Priestor, na ktorom má byť reklamný predmet umiestnený by ste mali využiť takým spôsobom, aby sa zachovala prehľadnosť a čitateľnosť názvu spoločnosti, loga, webovej stránky, sloganu či iných údajov.

-Údaje musia byť bez chyby. Všetky údaje musia byť bez chyby, aby vás partner či klient mohol v prípade záujmu bez problémov kontaktovať.

 

Ani splnenie týchto bodov však nezaručuje, že reklamné predmety budú vyzerať tak, aby v čo najlepšom možnom svetle prezentovali vašu spoločnosť. Medzi ďalšie kroky, na ktoré je nutné upriamiť pozornosť patrí grafický návrh, retuš, textová korektúra, zlomy a iné. Ak sa preto rozhodneme pre brandovanie reklamných predmetov, mali by ste využiť skúsenú reklamnú agentúru, ktorá disponuje skúseným tímom grafikov, ktorý vám pomôže už pri začiatočnom štádiu tvorby podkladov, a ktorý je dokonale oboznámený s technikami pre tvorbu reklamnej produkcie.

 

Techniky brandovania reklamných predmetov

Pri brandovaní reklamných predmetov sa využíva mnoho techník, v závislosti od materiálu, tvaru, veľkosti či potlače. Medzi najčastejšie využívané techniky patria: 

-Tampoprint. Ide o jednu z najčastejšie využívaných techník na obrandovanie reklamných predmetov. Vyznačuje sa možnosťou potlačiť rôzne materiály, akými sú sklo, plasty, drevo, papier, keramika, kovy, koža apod.Výhodou je taktiež aj možnosť potlačiť zakrivené plochy či predmety menších rozmerov.Najčastejšie sa využíva pri brandovaní klávesníc, pier, kalkulačiek, zapaľovačov atď.

-Sieťotlač. Ďalšou veľmi často využívanou technikou je sieťotlač, ktorá patrí medzi najstaršie spôsoby brandovania reklamných predmetov. Oproti tampoprintu sa viac hodí na tlačenie motívov s väčšími rozmermi a používa sa najmä v oblasti textílií. (Košele, svetre, tričká, bundy, tašky či kalendáre, samolepky a iné). V závislosti od povrchov a materiálov sa využíva rotačná, transferová alebo plošná sieťotlač.

-Razba. Pri tomto spôsobe sa nezaobídeme bez raznice. Raznica sa vyrába buď fotocestou
z fotopolymérnych materiálov alebo gravírovaním z mosadze. Najčastejšie materiály, na ktoré môžeme raziť je koža, koženka, papier i niektoré plasty. Tento spôsob ocení každý, kto vyžaduje vysokú kvalitu, ktorá sa odráža na životnosti reklamných predmetov, avšak nevýhodu je, že výroba raznice je finančne nákladná. Využíva sa pri potlači diárov, kníh, svadobných oznámení, vizitiek apod.

-Laser.Laserový paprsok odkrýva vrchnú časť materiálu, preto je tento spôsob vhodný najmä na potlač hladkých materiálov z kovu, napríklad na termosky, hrnčeky, kľúčenky.

-Pieskovanie. Pieskovanie môžeme zužitkovať na sklenených či kovových povrchoch, v ktorých sa prúdom jemného kremičitého piesku naruší vrchná vrstva materiálu. Najčastejšie sa využíva pri fľašiach, hrnčekoch, pohároch či oceneniach.

O technikách brandovania textilných reklamných predmetov si môžete prečítať tu.